Seguint el sol: Meritxell de Soto

Preu

12 €. Entrada reduïda de 8 € per a menors de 30 anys. 4 € per a estudiants

Fes-te amic

El terrat del Museu Tàpies esdevindrà una ludoteca experimental per a Opimelissa, un col·lectiu que cuina, canta, balla i moltes coses més. Seguirem el sol amb la ironia i l’humor tou de Júlia Barbany, l’arquitectura de l’electro-cançó enfadosa de Petit Ibèric, els càntics en clau filosòfica de Max Grosse sobre la vida i el mal d’amor d’un mitjó foradat i orfe, l’egodeliri de la dramaturga i escriptora de ploma esmolada Berta Prieto —si encara no saps qui és, vius en una cova!—, amb el ritme de la DJ performer i militant de l’autogestió Meritxell de Soto, l’energia desbordant de l’artista polifacètica i tendra punki-mare Belén Barenys, amb la música llatina experimental dels Deprerreo, amb el cos contorsionat de Candela Capitán, que mostra la sexualització de les dones a cop de mètrica i convulsions.

Seguint el sol és un cicle experimental de manifestacions sonores i escèniques de caràcter performatiu que presenta nou sessions inèdites de joves creadors. El cicle, comissariat per Carolina Olivares Esturillo, reivindica l’energia jove i inesgotable d’artistes que ompliran de llum i donaran una nova vida al solitari mitjó de Tàpies que presideix la terrassa del Museu.

Sisena sessió: Meritxell de Soto

Meritxell de Soto presenta Ultra Femme Frequencies, un Dj set a vinil de drons i ambient, on la música no només s’escolta, sinó que s’habita. En aquesta peça, De Soto desafia les convencions tècniques del DJing, sovint associades a la masculinitat tradicional, mitjançant la pràctica coreogràfica de punxar amb tot el cos, una investigació que ha desenvolupat juntament amb el ballarí i coreògraf Guillem Jiménez. Les capes sonores submergeixen l’oient en un espai de quietud i expansió, evocant una sensualitat tàctil: la vibració viatja des de les freqüències fins a la pell, establint un diàleg entre el so i el cos. Aquí, la tècnica es transforma en coreografia, convertint el cos en una extensió del so. Part dels moviments coreogràfics s’inspiren en gestos extrets d’arxius de DJ’s, re-contextualitzats en un espai performatiu i impregnats d’elements de la cultura Bimbo. L’obra proposa una relectura de l’acte de punxar des de la provocació, joc i ironia, explorant nous territoris a la perifèria dels paradigmes i dels hot takes desfasats.

Meritxell de Soto és una artista que desafia els límits entre el so i la performance, investigant com els dispositius sonors interactuen amb la fisicalitat i les dinàmiques de poder. La seva obra tracta temes com la construcció de gènere, la identitat i l’erotisme, utilitzant el so per qüestionar i reimaginar aquests conceptes. De Soto crea espais on les fronteres entre el performer i la tecnologia es difuminen, generant experiències sensorials que conviden a la reflexió sobre el cos com un lloc d’agència.

En projectes com Espai Segur, subverteix les normes tradicionals del DJing, integrant el seu cos en l’acció de punxar i fomentant un diàleg crític sobre la cura i la seguretat en entorns d’alta intensitat, sovint dominats per la masculinitat tradicional.

A nivell conceptual, el treball de Meritxell de Soto és una exploració constant de com els espais sonors i populars poden convertir-se en plataformes per a la reflexió crítica. Ha punxat en festivals i festes com Sónar (BCN), Tremor (PGL), Keep Hush (UK) i Ankali (PRG), i ha participat com a performer amb la companyia LASADCUM als Teatros del Canal i CCCB, entre altres. La seva peça Espai Segur ha estat presentada a la Gayte Lyrique de París i a Casa Monjuïc de Barcelona. A més, ha format part de la taula rodona Dance Dance Revolution, al Sónar+D, i actualment està comissariant les festes de música electrònica Tresor, al CCCB.

La seva pràctica com a DJ es caracteritza per la hibridació de gèneres musicals, centrada en el so deconstructed club, amb una mirada crítica sobre com aquestes eleccions sonores impacten en l’experiència col·lectiva del públic, promovent la creació de comunitats.

Fitxa tècnica:

· Direcció creativa i interpretació: Meritxell de Soto

· Col·laborador de Coreografia i Moviment: Guillem Jiménez

· Estilisme: Romina Puga

· Comissariat i producció artística: Carolina Olivares Esturillo

· Disseny: Ana Habash i Ignasi Ayats.

· Il·lustració: Eduard Sales

· Venda d’entrades a través del web del Museu i a la recepció del museu. Aforament limitat.

.

Enllaç al cicle complet.