The Tempest Society, de Bouchra Khalili, 2017

Projecció de la pel·lícula The Tempest Society, seguida d’una conversa entre Bouchra Khalili, l’autora, i Carles Guerra, director de la Fundació.

The Tempest Society, com diu la seva autora, Bouchra Khalili (Casablanca, Marroc, 1975), no és ni un documental ni una ficció, sinó una hipòtesi. La pel·lícula presenta, a l’Atenes contemporània, el treball d’un grup de teatre format per persones amb bagatges diferents que reflexionen sobre l’estat actual de Grècia, Europa i el Mediterrani. El nom del col·lectiu, The Tempest Society, s’inspira en Al Assifa (“La Tempesta” en àrab), un grup de teatre activista integrat per treballadors immigrants nord-africans i estudiants francesos que, a la dècada de 1970, van abordar la lluita diària contra la desigualtat i el racisme a França a través d’un format de representació que ells van anomenar “diari teatral”. Quaranta anys després, el llegat oblidat de Al Assifa retroba un espai de reactivació a Grècia.

A més de la pel·lícula, que fou un encàrrec per a documenta 14, l’artista presentarà el llibre que porta el mateix nom, que treu a la llum la història específica, l’arxiu i la vigència del grup de teatre Al Assifa, en un context d’urgència econòmica, política i humanitària com l’actual.