La conservació de les obres d’Antoni Tàpies

En aquesta xerrada s’explicarà quines són les mesures que es prenen al Museu Tàpies per assegurar la conservació de les obres d’art exposades. Primer es parlarà dels passos previs a l’exposició: embalatge, transport, manipulació i la figura del correu. A continuació, es tractarà el tema del control de les condicions ambientals: temperatura, humitat i llum. Aprofitarem per veure casos concrets de diferents tipologies d’obres (matèria, pintura sobre tela, obra sobre paper).

· Espai necessari: en funció del nombre d’assistents.
· Requisits tècnics: ordinador i canó de projecció.
· Durada: 60 min.
· Idioma: català i castellà.
· Lloc: aquesta activitat es pot realitzar fora del Museu Tàpies.
· Preu: 300 € + despeses de desplaçament si l’activitat és fora de l’àrea metropolitana.

Mònica Marull, restauradora de la Fundació, 2018. Fotografia d’Agustín Ortiz. © Museu Tàpies, 2023.