FLOW Series

FLOW Series desplega un cicle de trobades que reuneixen artistes i comissaris d’arreu del món amb representants de l’escena artística local i internacional.

Dimarts 26 de juny del 2018, a les 19.30 h:

Han Nefkens conversa amb Pablo León de la Barra, Miguel López, Jorge Fernández Torres i Eduardo Carrera.

Pablo León de la Barra (Ciutat de Mèxic, Mèxic, 1972)

Investigador, creador d’exposicions, comissari independent. Actualment comissari per Llatinoamèrica del Museu Guggenheim de Nova York. Es troba actualment en una residència de dos anys al Guggenheim de Nova York dins del programa Guggenheim UBS MAP. Nascut a la Ciutat de Mèxic el 1972, Lleó de la Barra va obtenir el seu doctorat a l’Architectural Association School of Architecture de Londres.

Ha comissariat o cocomissariat més d’una dotzena d’exposicions en l’última dècada, en institucions com la David Roberts Art Foundation; el Centre d’Art Contemporain Genève; el Kunsthalle Zürich; l’Apexart, de Nova York; la Casa Luis Barragán, Casa del Lago i el Museu Tamayo, de Ciutat de Mèxic; el Museu Carmen Miranda, de Rio de Janeiro; el Beta-Local, de San Juan, Puerto Rico; Centro Cultural de España, a Guatemala; la Casa Encendida, de Madrid, o el Proyecto AMIL, de Lima.

A Londres, va ser membre fundador de 24-7, un col·lectiu d’artistes i comissaris (2002-2005); director artístic de Blow de la Barra Gallery, a Londres (2005-2008); i fundador i comissari de l’espai d’art comunitari White Cubicle Gallery, Londres (2005-2012). També va ser fundador del Novo Museo Tropical, i va ser el comissari de la primera Bienal Tropical a San Juan, Puerto Rico(2011). És membre dels comitè assessor de la Cisneros Fontanals Art Foundation, de Miami, i de la Fundación Luís Barragán, de Mèxic.

Ha impartit nombroses conferències, escriu per a publicacions de tot el món i edita el seu propi bloc, Centre for the Aesthetic Revolution.

Jorge Fernández Torres (L’Havana, Cuba, 1965)

Jorge Fernández és historiador de l’art, crític i comissari. Llicenciat en Història de l’Art (Facultat d’Arts i Lletres, Universitat de l’Havana, 1992) i professor d’Estudis Teòrics a la Universidad de las Artes de Cuba des de 1999.

Ha impartit nombrosos tallers i conferències sobre temes relacionats amb l’art contemporani, l’arquitectura, la comunicació i el desenvolupament del cinema i l’audiovisual, convidat per nombroses universitats tant americanes com europees.

Actualment dirigeix el Museo Nacional de Bellas Artes de Cuba i anteriorment, ha estat director del Centro de Arte Contemporaneo Wifredo Lam i de la 12a Biennal de l’Havana (2015). Ha estat membre del Comitè Executiu de la Fundació mundial de Biennals.

Miguel López (Lima, Perú, 1983)

Miguel López és escriptor, comissari i investigador. La seva pràctica s’enfoca principalment en els processos col·lectius, l’art experimental, l’art feminista, i les temàtiques de gènere i sexualitat travessades pels processos de memòria política.

Ha publicat en revistes com Afterall, e-flux, ArtNexus, Manifesta Journal, Art in America, entre d’altres.

De les seves exposicions recents destaquen Utopian Pulse. Flares in the darkroom a Secession, Viena (2014); la secció Dios es marica per a la 31 Biennal de Sao Paulo (2014); Un cuerpo ambulante. Sergio Zevallos en el Grupo Chaclacayo (1982-1994) a Museo de Arte de Lima i Württembergischer Kunstverein Stuttgart (2013-2014); Pulso Alterado. Intensidades en la colección del MUAC y sus colecciones asociadas (amb Sol Henaro) a MUAC-UNAM, Ciutat de Mèxic (2013); Perder la Forma Humana. Una imagen sísmica de los años 80 en América Latina (amb la Red Conceptualismos del Sur) al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid (2012). Recentment ha sigut editor del llibre Giuseppe Campuzano. Saturday Night Thriller y otros escritos, 1998-2013 (2013). Entre el 2012 i el 2013 fou comissari de Lugar a dudas a Cali, Colombia. A Lima, integrà l’espai d’artistes i col·lectiu Espacio La Culpable durant el 2006 i el 2008, i és cofundador de l’espai Bisagra.

Actualment, és comissari en cap de TEOR/éTica un projecte independent, privat i sense ànim de lucre, ubicat a San José, Costa Rica.

Propera sessió:

Dijous 13 de desembre del 2018, a les 19.30 h:

Georgi Derluguian conversa amb Anatol Lieven.