The Nature of the Beast. Activació de la taula rodona

The Nature of the Beast (La naturalesa de la bèstia) (2010) és una instal·lació que Goshka Macuga va crear per a la Whitechapel Gallery de Londres. En aquesta obra Macuga fa referència a dos moments històrics de la vida del Guernica de Picasso: l’exposició de l’obra el 1939 a la Whitchapel Gallery amb finalitats propagandístiques, per recaptar fons pel bàndol republicà de la Guerra Civil Espanyola; i el tapís que la reprodueix i que, des del 1985, s’exhibeix a l’avantsala de la sala de reunions del Consell de Seguretat de l’Organització de les Nacions Unides (ONU), que fou cobert quan Colin Powell va fer la seva presentació per defensar la guerra amb Iraq, i que recentment ha tornat al seu lloc després que la família Rockefeller el retirés d’aquest espai durant gairebé un any.

El 2009, per al seu projecte a la Whitechapel Gallery, Macuga va aprofitar que l’edifici de l’ONU havia tancat per obres per demanar el tapís en préstec. Un cop allí, l’artista va organitzar una trobada entre membres del món artístic i econòmic de Londres amb el tapís de fons. Una de les fotografies de l’esdeveniment es va reproduir en forma de tapís i actualment és un dels elements centrals de la instal·lació The Nature of the Beast.

L’altre element important de l’obra és la taula rodona dins la qual es reuneix material al voltant de l’exposició del Guernica a Londres el 1939, i de la presentació de la rèplica en tapís el 2009. Goshka Macuga proposa que la taula s’utilitzi com a lloc de trobada i de debat durant el període d’exposició. L’únic requeriment és que el col·lectiu que en faci ús cedeixi algun document, com ara una acta o una fotografia, al voltant de l’encontre. Les persones interessades a organitzar una trobada en aquest espai cal que escriguin un correu explicant-ne el motiu a: inscripcions@ftapies.com