Antoni Tàpies. La pràctica de l’art | Programa inaugural

19 juliol | 19:00-22:00

Programa públic

3 hores

Accés lliure. Aforament limitat.

Fes-te amic

Antoni Tàpies. La pràctica de l’art s’inaugura el 19 de juliol a les 19 h, amb un acte comissariat per Imma Prieto i Judith Barnés, que comptarà amb la participació de Blanca Llum Vidal i Los Sara Fontán, Lolo&Sosaku i un homenatge a Mika Vainio.

· Blanca Llum Vidal i Los Sara Fontán. Acció poètica

Presentació pública de la vuitena “Cadira de Tàpies”. Una acció que modularà textures, processarà veus i sonoritzarà allò que potser no estava pensat per ser música. Convocant un munt d’autors, la poeta i els músics intentaran transformar la paraula en matèria rítmica i extreure sons de les coses per construir-ne un relat. La cadira, com en Tàpies, no només serà idea. Serà, sobretot, objecte i realitat per pensar, per remoure, per meditar.

· Interludi. Homenatge a Mika Vainio

A mode d’interludi, l’obra de Mika Vainio Sondear ens permetrà escoltar el que sentiríem a temps real si fóssim al terrat amb l’escultura d’Antoni Tàpies Núvol i Cadira (1990). Aquesta instal·lació sonora de l’artista finlandès creada el 2001 en el marc de l’exposició Arquitectures del discurs, va ser reactivada amb motiu del projecte Engagement en el marc del festival Sónar 2022, que torna a col·laborar amb el museu per aquesta inauguració.

· Lolo & Sosaku. Acció sonora Tribut a Antoni Tàpies

Per mitjà d’un set de màquines i un piano d’època, pertanyent al compositor i teòric musical, Josep Barberà i Humbert, es construirà un espai sonor que representarà la relació de Tàpies amb la música: Luigi Nonno, Giacinto Scelsi, entre d’altres. Per tal de fer-ho possible, es manipularà el piano en qüestió amb la intervenció de màquines, la veu humana i els textos que escrivia Tàpies a les seves pintures. El conjunt de la proposta comptarà amb la participació de la soprano Ximena Agurto i de l’artista multidisciplinària Renata Gelosi.

· Còctel a la terrassa, amb música de la DJ Bla&co

[Imatge: Piano amb màquines, Lolo & Sosaku, 2020.]