Chiharu Shiota. Cadascú, un univers

Dossier de premsa

22.03.2024 – 23.06.2024

La Fundació Antoni Tàpies presenta l’exposició Chiharu Shiota. Cadascú, un univers.

L’artista japonesa, establerta a Berlin, intervé els espais expositius de la Fundació amb una instal·lació site-specific. El diàleg amb la institució es desplega en un doble sentit: físic, d’escolta de l’arquitectura, i simbòlic, reconeixent els paral·lelismes amb l’obra d’Antoni Tàpies. La reivindicació del vincle amb la terra, amb el passat i amb la memòria i, a la vegada, l’intercanvi entre presència i absència, permeten a Shiota teixir una lectura que evoca el passat des de la contemporaneïtat.

El projecte inclou propostes per a tots els públics, entre les quals destaquen un diàleg inaugural amb l’artista i el seminari Memòria i trauma amb la Fundació Rādika.

Amb el suport institucional de: