Serge Attukwei Clottey. Més enllà de la pell

Dossier de premsa

El Museu Tàpies presenta el projecte “Més enllà de la pell”, de l’artista ghanès Serge Attukwei Clottey. A través de les seves instal·lacions, escultures i accions, Serge Attukwei Clottey ens convida a reflexionar, de manera col·lectiva i transversal, sobre el medi ambient, l’economia global, marcada per les desigualtats i les contradiccions, i les migracions que se’n deriven.

El primer projecte de l’artista a Catalunya i a l’Estat espanyol, titulat “Més enllà de la pell”, inclou una instal·lació artística que cobrirà la façana del museu fins al mes de desembre, així com un programa públic
articulat en diàleg i col·laboració amb diverses comunitats residents a Barcelona.

El projecte “Més enllà de la pell”, comissariat per Imma Prieto, engloba diferents accions i dispositius, començant per la gran instal·lació a la façana del Museu Tàpies, titulada “Afterlife Voyage” (Viatge al més enllà). S’inaugurarà dimarts, 2 de juliol, a les 18.30h, amb una rua ciutadana activada per l’artista i titulada “Pas de silenci, balla, ressonen memòries”, que recorrerà el centre de Barcelona fins al Teatre Nacional de Catalunya, en col·laboració amb participants convocats per Periferia Cimarronas i einaidea, plataforma d’investigació i programació cultural de la Fundació Eina.

“Els homes de carbó” és una acció que Clottey durà a terme a la sala Periferia Cimarronas en el marc del festival Grec. Passat l’estiu, el projecte continuarà amb un cicle de cinema dedicat a filmografia de Sarah Maldoror i el seminari internacional “Arquitectures de la pell, del cos al carrer”.

“Més enllà de la pell” ha teixit un sistema d’aliances amb diferents institucions i entitats de la ciutat com ara el Teatre Nacional de Catalunya, el festival Grec, la sala Periferia Cimarronas, einaidea, plataforma d’investigació i programació cultural de la Fundació Eina, la Filmoteca de Catalunya i l’Institut Francès de Barcelona, entre d’altres.

Serge Attukwei Clottey. Més enllà de la pell
3 de juliol – 1 de desembre de 2024
Museu Tàpies, Barcelona
Comissària: Imma Prieto