Grup d’Aprenentatge EART 2024-2025

25 setembre | 19:00-20:00

Seminaris i conferències

Fes-te amic

De què parlem quan parlem de Crítica Institucional? Entenem, com a Crítica Institucional, el conjunt de pràctiques realitzades per artistes, docents, treballadores d’àmbit cultural i/o educació, que posen en crisi el paper de les Institucions i/o relacions, plantejant altres models entre l’estat, el públic i la ciutadania. Quan exercitem –i defensem– les institucions, com podem, amb el nostre treball, disputar la participació institucional? Com evitar els processos d’extracció i financerització d’algunes institucions? Com posar en qüestió la distribució de capital i recursos que exerciten les institucions com a mecanismes de poder? Com evitar que la crítica sigui neutralitzada per procediments violents d’intel·ligibilitat social que la institució neoliberal empra? Com sobreviu anàlisi crític a la seva institucionalització? Com podem relacionar-nos críticament amb els mecanismes que les institucions institueixen? I sobretot, com poden les institucions instituir(-se) d’altres maneres?

Grup d’Aprenentatge és un programa d’EART que té com a objectiu crear un grup d’estudi format per artistes, comissaris, docents i agents culturals per repensar plegades la pràctica de la mediació des de l’art i l’educació. Aquest grup, amb caràcter formatiu, aborda anualment un tema concret i està dissenyat a partir de diferents unitats didàctiques liderades per un mentor/a de trajectòria professional on s’estudien 3 casos d’estudi.

En el cas del curs 2024/25, el tema a abordar és la crítica institucional: Crítica Institucional? Imaginació política, processos instituents i ciutadania a partir dels casos de La Capella, Hangar Centre de recerca i producció artística de Barcelona i el Museu Tàpies.

Consulteu el programa complet

Inscripcions a EART