Seguint el sol: Belén Barenys

Lloc de trobada

Fes-te amic
Entrades

El terrat de la Fundació Antoni Tàpies esdevindrà una ludoteca experimental per a Opimelissa, un col·lectiu que cuina, canta, balla i moltes coses més. Seguirem el sol amb la ironia i l’humor tou de Júlia Barbany, l’arquitectura de l’electro-cançó enfadosa de Petit Ibèric, els càntics en clau filosòfica de Max Grosse sobre la vida i el mal d’amor d’un mitjó foradat i orfe, l’egodeliri de la dramaturga i escriptora de ploma esmolada Berta Prieto —si encara no saps qui és, vius en una cova!—, amb el ritme de la DJ performer i militant de l’autogestió Meritxell de Soto, l’energia desbordant de l’artista polifacètica i tendra punki-mare Belén Barenys, amb la música llatina experimental dels Deprerreo, amb el cos contorsionat de Candela Capitán, que mostra la sexualització de les dones a cop de mètrica i convulsions.

Seguint el sol és un cicle experimental de manifestacions sonores i escèniques de caràcter performatiu que presenta nou sessions inèdites de joves creadors. El cicle, comissariat per Carolina Olivares Esturillo, reivindica l’energia jove i inesgotable d’artistes que ompliran de llum i donaran una nova vida al solitari mitjó de Tàpies que presideix la terrassa de la Fundació.

Quarta sessió: Belén Barenys

Hi havia una vegada una adolescent empollona que escrivia, dibuixava, ballava i componia cançons. Ara ja és gran i ensenya les coses que fa, però en aquell moment només existia l’art per l’art, la poesia per la poesia, sense cap pretensió. La creació artística era un acte íntim amb si mateix, una continuïtat del joc de la infantesa. Són coses immadures, coses que donen molt cringe, però potser les més honestes i genuïnes que ha creat mai. És un homenatge al gest artístic que es fa després dels deures de matemàtiques de 2n d’ESO. Tot allò que fa anys que està enterrat en llibretes sortirà a la llum en una performance que tanca un cercle i celebra les primeres vegades que una adolescent es va atrevir a ser quelcom semblant a una artista. Feismo mágico és n experiment sonor en clau autobiogràfica de Belén Barenys a cura de Carolina Olivares Esturillo.

Belén Barenys (Barcelona, 1999) s’expressa a través de l’escriptura, la interpretació, la dansa, el cinema, l’art i les cançons. Mentre porta una carrera d’actriu i de corista de la cantant Rigobert Bandini, MEMÉ és el seu projecte musical en solitari, que pretén ser radicalment autoconscient, original i impredictible. Amb la la ironia per bandera, aquesta artista vol aprofundir en qüestions com internet, el sexe o el pas de la infància a la vida adulta des d’una perspectiva personal i honesta.

Comissariat i producció artística: Carolina Olivares Esturillo

Disseny: Ana Habash i Ignasi Ayats.
Il·lustració: Eduard Sales

Venda d’entrades a través del web de la Fundació i a la recepció del museu. Aforament limitat.

Enllaç al cicle complet.

Patrocinadors institucionals