Serge Attukwei Clottey. Més enllà de la pell. Programa inaugural

Programa públic

Relacionats

Fes-te amic

Inauguració del projecte Més enllà de la pell, de Serge Attukwei Clottey, comissariat per Imma Prieto, directora del Museu, en el marc de l’Any Tàpies.

Dimarts 2 de juliol Pas de silenci, balla, ressonen memòries, serà una rua performativa que travessarà el centre de Barcelona des del Museu, on es presentarà la instal·lació artística, realitzada amb la col·laboració d’einaidea, plataforma d’investigació i programació cultural de la Fundació Eina i integrants de la cooperativa afrodescendent Periferia Cimarronas, fins al Teatre Nacional de Catalunya (TNC). Clottey realitzarà una parada a l’antiga seu de la Companyia General de Tabacs de Filipines a La Rambla.

El recorregut, d’una hora i mitja de durada, està concebut com una acció comunitària col·laborativa amb música i dansa i és una invitació a la reflexió sobre el medi ambient, les migracions i l’economia. El circuit, obert a tota la ciutadania, finalitzarà als jardins del TNC amb una actuació del músic senegalès Momi Maiga, en el marc del Festival Grec, i un tast gastronòmic de productes africans, gràcies a la col·laboració de les cooperatives locals de Barcelona de dones afrodescendents. L’aforament als jardins del TNC és limitat.

Dimecres 3 de juliol l’artista realitzarà l’acció performàtica Els homes de carbó a la Sala Periferia Cimarronas, en el marc del Grec Festival de Barcelona.