Serge Attukwei Clottey. Més enllà de la pell

Comissària:

Imma Prieto

Roda de premsa

1 de juliol de 2024, 11 h.

Material per a la premsa

Fes-te amic
  • Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies
  • Instagram Fundació Antoni Tàpies
  • YouTube Fundació Antoni Tàpies
  • Telegram Fundació Antoni Tàpies
  • Pinterest Fundació Antoni Tàpies
  • Threads Fundació Antoni Tàpies

Serge Attukwei Clottey (Ghana, 1985) serà convidat a revestir la façana de l’edifici pre-modernista de la Fundació Antoni Tàpies, dissenyat per Lluís Domènech i Montaner, amb una segona pell composta per tessel·les realitzades amb material de rebuig.

En aquest sentit, l’artista, mitjançant la utilització de contenidors grocs (inicialment emprats com a pots d’oli de cuina i després reciclats per recol·lectar-hi aigua), llantes de cotxes o suro, compon llenços fragmentats que posen de manifest la preocupació que té per la cultura i la identitat de la ciutat on va néixer i viu, i de la qual sorgeix la matèria primera de les seves creacions.

La proposta convidarà a reflexionar sobre l’ecologisme i el sistema econòmic imperant en l’àmbit mundial per mitjà d’un programa públic articulat per mitjà del diàleg i la col·laboració amb comunitats migrades residents a la ciutat de Barcelona. També s’abordaran alguns deutes històrics de la ciutat com ara el reconeixement que la creació de part de la riquesa històrica de la ciutat es va deure al tràfic d’esclaus.

[Imatges: Façana del Museu Tàpies intervinguda per l’artista Serge Attukwei Clottey, amb la instal·lació “Afterlife Voyage” (Viatge al més enllà), del projecte “Més enllà de la pell”, Barcelona, Catalunya, 2024 © Museu Tàpies. De la fotografia: Eva Carasol, 2024.]

Patrocinadors institucionals

Una coproducció de