Goshka Macuga. En moviment

Comissariat

Neus Miró

Inauguració

Dimarts, 15 de març del 2022, de 19.00 a 21.00 h.

Entrada gratuïta.

Fes-te amic
  • Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies
  • Instagram Fundació Antoni Tàpies
  • YouTube Fundació Antoni Tàpies
  • Telegram Fundació Antoni Tàpies
  • Pinterest Fundació Antoni Tàpies
  • Threads Fundació Antoni Tàpies

L’obra de Goshka Macuga (Varsòvia, 1967) revisa les relacions entre art, poder i relats heretats sobre fets i personatges de la Història. El seu treball connecta diferents àrees i mètodes d’investigació, i les seves recerques estan sovint relacionades amb narracions institucionals; Macuga proposa lectures associatives poc convencionals dels esdeveniments socials i polítics.

Les seves peces es presenten com a grans instal·lacions on es barregen obres de creació pròpia amb material d’arxiu, i on hi conviuen diverses disciplines. Macuga recicla constantment imatges i referències que se juxtaposen, a mode de collage, utilitzant un mètode similar a l’emprat per part de l’historiador de l’art Aby Warburg. Imatges, textos i materials procedents de diferents períodes històrics que comparteixen tema o tractament estètic es constitueixen en un contínuum visual.

El títol de la mostra, Goshka Macuga. En moviment al·ludeix justament a la constant circulació de les imatges, dels referents, dels relats, i a la necessària revisió de tot allò que heretem i que ens és familiar. Tant els materials que inclou (propis i d’arxiu) com la seva disposició en l’espai de l’exposició tenen com a objectiu la re-significació i reformulació de les narracions establertes.

L’exposició Goshka Macuga. En moviment reuneix tres grans instal·lacions especialment significatives en la trajectòria de l’artista: Plus Ultra (2009), The Nature of the Beast (2010) i Untitled (2011). Al centre de cadascuna d’aquestes instal·lacions hi ha un tapís al voltant del qual s’articulen també altres obres i documents. El tapís, utilitzat en el passat per part de les elits polítiques i eclesiàstiques, és recuperat per Macuga com a disciplina artística per les seves connotacions polítiques i propagandístiques.

Aquesta mostra ha estat co-produïda amb el MUSAC (Museo de arte contemporáneo de Castilla y León). En totes dues seus, i atenent a les peculiaritats de cada institució, s’han incorporat peces diferenciades com a addicions a les instal·lacions.

[Imatge 1: Goshka Macuga. The Letter, 2011 [La carta]. Tapís. Col·lecció Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Torí.] [Imatge 2: Goshka Macuga. Plus Ultra. Instal·lació a la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona, 2022. © Goshka Macuga, vegap, Barcelona, 2022. Fotografia: © Roberto Ruiz, 2022.]

Patrocinadors institucionals

Organitzadors