Tàpies, Domènech i Montaner i la música

Educació

Relacionats

Visites

2, 9, 16, 23 i 30 d’octubre, i 6 de novembre (visita en anglès o castellà); 5, 12, 26 d’octubre, i 2 i 9 de novembre (visita en català).

D’11 h a 13.30 h.

Inici de la visita al Museu Tàpies

Reserves

Venda d’entrades a través del web del Palau.

Fes-te amic

Vista combinada al Museu Tàpies i al Palau de la Música Catalana

“Mireu, mireu a fons! I deixeu-vos portar plenament per tot el que fa ressonar a dintre vostre el que ens ofereix la mirada, com el qui va a un concert amb el vestit nou i el cor obert amb la il·lusió d’escoltar, de sentir senzillament amb tota la seva puresa, sense voler de totes passades que els sons del piano o de l’orquestra hagin de representar forçosament un cert paisatge, o el retrat d’un general, o una escena de la història, com es voldria sovint que només fos la pintura”. Cavall Fort (Barcelona), núm. 82 (gener de 1967).

Amb motiu de l’Any Tàpies, el Museu organitza, amb la col·laboració del Palau de la Música Catalana, una visita combinada a dos edificis projectats per Lluís Domènech i Montaner: l’antiga editorial Montaner y Simón (1880-1882), actual seu del Museu Tàpies, i el Palau de la Música Catalana (1905-1908). La visita ens permetrà conèixer la història dels dos edificis, però també l’interès de l’artista per la música.

La música sempre va acompanyar Tàpies: per a ell va ser una font d’inspiració i un model artístic, i en destacava el poder evocador. En els seus textos i entrevistes, Tàpies manifestà l’admiració per diversos estils i per músics de diferents èpoques, des de la música barroca de de Johann Sebastian Bach o la romàntica de Richard Wagner (1813-1883) fins a compositors del segle xx com Arnold Schönberg (1874-1951), John Cage (1912-1992) o Karlheinz Stockhausen (1928-2007).

Crèdits de la imatge: Detall de la façana del Museu Tàpies (c) Museu Tàpies, 2024. De la fotografia: Roberto Ruiz, 2024.