Jornades d’estudi: Jo, tu, món. Símbol i univers

Preu

3 € una sessió i 4 € la totalitat del programa

Fes-te amic

L’exposició retrospectiva permet posar el focus en l’obra d’Antoni Tàpies, però també en la seva vida, així com en les persones que van ser al seu costat. Teresa Barba Fàbregas, amb qui es va casar l’any 1954, va ser la seva companya de viatge i qui va viure, d’una manera directa, la construcció d’un llenguatge propi i la forja d’una de les figures més rellevants de la segona avantguarda artística, tant en l’àmbit nacional com internacional.

En aquest sentit, i per primera vegada, el Museu Tàpies organitzarà unes jornades d’estudi a l’entorn de la sèrie de 56 dibuixos Sèrie Teresa (1966) i de la carpeta amb 66 litografies, litocollages i collages titulada Cartes per a la Teresa (1974). La primera és una llarga carta d’amor amb al·lusions explícites a la domesticitat i a la sexualitat compartida, i un compendi dels signes que Tàpies solia emprar. La segona fa al·lusió a la correspondència amorosa que va intercanviar amb Teresa Barba durant la seva estada a París en el bienni 1950-1951. Es tracta, doncs, d’un conjunt que permet parlar de poesia, art i escriptura des d’una concepció holística que transcendeix el llenguatge mateix. La sèrie posa en evidència un món únicament desxifrable per la parella, però, a la vegada, propicia la lliure interpretació de l’espectador, passant de l’experiència quotidiana a la universal. En aquest sentit, les jornades respondran a una necessitat d’oferir una nova dimensió de la sèrie, establir-ne noves connexions i significats des de la metàfora de la paraula i donar cos a la dimensió còsmica del gest.

Les jornades d’estudi Jo, tu, món. Símbol i univers comptaran amb la participació de teòrics del camp de l’art i de la poesia i de poetes com ara Maria Josep Balsach, José Manuel Cuesta Abad, Ana Gorría, Anna Gual i Rasha Omran.

En breu es publicarà la totalitat del programa.