Les cadires de Tàpies: Cicle Difraccions

11 octubre | 19:00

Arts en viu

Auditori del Museu Tàpies.

30 min, aproximadament.

Fes-te amic
Entrades

Les cadires de Tàpies és un cicle d’accions sonores de caràcter multidisciplinari organitzat en el marc de l’Any Tàpies amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra. Es tracta d’una proposta que posa al centre la veu i la paraula per fer un acompanyament sonor a la memòria oral. Així doncs, cadascuna de les tretze sessions comptarà amb la presència d’un creador que partirà de la cadira com a element performatiu per reconnectar amb l’univers creatiu de l’artista des dels llenguatges expressius i les posades en escena d’avui.

L’onzena acció sonora del cicle és L’escolta fugaç, una proposta del cicle Difraccions. Partint de la música del compositor italià Giacinto Scelsi (1905-1988), interpretada per alumnat de l’ESMUC, com a part del projecte La maleta d’Antoni Tàpies el cicle Difraccions convida la guitarrista Amidea Clotet, que ens proposarà un diàleg de so i moviment en què ens farà reflexionar sobre l’escolta en el context de la improvisació generativa. Com s’escolta a si mateixa una intèrpret quan està improvisant i com reacciona a les seves pròpies desviacions, als accidents o a les noves solucions que sorgeixen en el directe? Com reacciona el moviment al so i el so a allò que el moviment proposa? L’escolta, l’acció central del fet musical, se’ns presenta en aquest context en tota la seva màxima intensitat.

Amidea Clotet (Màlaga, 1997) és una de les figures emergents de l’escena de la improvisació generativa a Barcelona. Va estudiar guitarra elèctrica al conservatori Liceu, així com un any de composició contemporània a Dinamarca, on va començar a trobar el seu camí amb la improvisació. Creant paisatges sonors espontanis mitjançant tècniques expandides i objectes, música crua que sorgeix com a resposta als temps que vivim; un joc dual entre una experimentació sonora arriscada i la bellesa del subtil.

Organitzadors